Jednání se zájemcem o služby zajišťují sociální pracovnice PS Homediss. Viz uvedené kontakty.
K podání žádosti o sociální služby není potřeba žádné písemné doporučení od lékaře či jakékoliv jiné doporučení.
Zájemce může o služby žádat opakovaně, a to například při zhoršení sociální situace, po dřívějším přerušení či ukončení služeb apod.
Jak žádat o služby:
- telefonicky, e-mailem,
- osobně,
- prostřednictvím pověřené osoby (příbuzný, pečující osoba, sociální pracovník, lékař apod.).
Jak probíhá jednání se zájemcem:
Po zkontaktování sociální pracovnice bude se zájemcem o službu dohodnut termín vzájemné schůzky, která probíhá v domácnosti zájemce. U ambulantní služby centrum denních služeb probíhá po dohodě se zájemcem ve službě nebo v domácnosti.
Cílem je:
- předání všech podstatných a aktuálních informací o poskytovaných sociálních službách,
- zjištění, v jaké nepříznivé sociální situaci se zájemce o službu nachází a zda odpovídá cílové skupině sociální služby,
- zjištění, jaké jsou představy a cíle zájemce a informování o tom, co mu lze prostřednictvím sociální služby nabídnout a co nikoliv,
- v případě oboustranné shody pokračuje jednání o uzavření smlouvy o poskytování sociální služby, jednání o zahájení služby, jejím individuálním rozsahu, způsobu a podmínkách.
Průběh schůzky lze přizpůsobit oprávněným požadavkům zájemce. Může se jí například zúčastnit rodinný příslušník, nebo ji lze přizpůsobit aktuálnímu zdravotnímu stavu zájemce.
Zahájení služby:
Služba bude zahájena nejpozději do tří pracovních dnů od podpisu smlouvy. Vždy bude brán zřetel na invidiuální potřeby či naléhavost situace žadatele o službu.
Zájemci o službu, kterému je poskytována služba paliativní, bude služba zahájena bezprostředně po uzavření smlovy, nejpozději do následujícího dne.
Zájemci lze odmítnout poskytnutí služby v těchto případech:
- zájemce není shodný s cílovou skupinou služby nebo v rámci sociální služby nelze zajistit úkony, o které žádá,
- zájemci byla vypovězena smlouva ze strany PS Homediss v době kratší než 6 měsíců z důvodu porušování smluvních podmínek,
- služba nemá dostatečnou kapacitu - v tomto případě je zájemce, který je shodný s cílovou skupinou, zařazen do pořadníku. Jakmile dojde k uvolnění kapacity, bude zájemce kontaktován sociálním pracovníkem.
Informace týkající se konkrétních služeb jsou uvedeny v rubrikách: